Home Serwis Apple Gwarancja w serwisie iPhone
formats

Gwarancja w serwisie iPhone

Published on 22 lipca 2012 by in Serwis Apple

Ten wpis będzie dotyczyć naszego serwisu iPhone (Apple) ale także ogólnych zagadnień związanych z serwisami ogólnie.

Każda naprawa, każda tak na dobrą sprawę usługa – fakt jej wykonania zakłada przynajmniej dwustronne porozumienie – najpierw formę umowy a następnie samo wykonanie usługi. Przed wykonaniem usługi strony „dogadują się”, omawiają szczegóły wykonania usługi – jest tutaj pewna doza zaufania, można powiedzieć, że zaufanie jest tutaj bardzo istotnym elementem, który ma ostatecznie wpłynąć na fakt zlecenia lub nie wykonania usługi.

W serwisie urządzeń elektronicznych – np. serwisie Apple – iPhone, iPad, wykonanie usługi wiąże się z ingerencją w skomplikowany układ elektroniczny. Nie zawsze będzie to prosta wymiana modułu. Niekiedy serwis zmuszony jest ingerować w układy na płycie urządzenia, wymieniać scalaki, ratować zniszczone ścieżki. Często naprawa jest skomplikowana, złożona, wymagająca specjalistycznej wiedzy i dużego doświadczenia a także ostrożności i wyczucia.

Jest też tak, że nie zawsze możemy być pewni końcowego efektu – oto bowiem np. w przypadku zalanego sprzętu – wstępnie uda się przywrócić go do życia – np. zalany iPhone, zalany kawą czy colą – po naprawie ożył, już włącza się, działa… a jednak po kilku dniach przestaje… Niestety czasem jest tak, że nawet najlepszy serwis i najlepsi serwisanci na świecie nie będą w stanie wyjaśnić pewnych zjawisk.

Gwarancja. Odpowiedzialny serwis.

Odpowiedzialny serwis różni się od „byle jakiego” tym jak potrafi zachować się w sytuacji naprawdę trudnej. Nie jest sztuką przyjąć do naprawy sprzęt od klienta, naprawić go zabrać pieniądze a następnie zapomnieć o sprawie. Najważniejsza jest odpowiedzialność. Odpowiedzialność za to co robimy jak działamy. Przykładowo nasz serwis Apple z założenia nigdy nie odpuszcza tematów trudnych – staramy się wręcz w jakimś sensie traktować klienta z reklamacją – priorytetowo gdyż zdajemy sobie sprawę jak istotne jest to aby wypełnić wszystko to co do nas należy. I nie chodzi tu już nawet o tak zwane dobre imię serwisu, chociaż ono też jest ważne. Idzie tutaj tak naprawdę o moralność – albo posiada się kręgosłup moralny… albo nie. My zdecydowanie go posiadamy i tego samego życzymy innym serwisom.

Na co zwrócić uwagę?

Warto przy oddawaniu sprzętu do serwisu zapytać się o wszelkie aspekty związane z gwarancją, tzn. czy w ogóle ona jest, na jak długo jest udzielana, co w przypadku zalanego sprzętu (zazwyczaj serwisy nie udzielają gwarancji na naprawy zalanego sprzętu!!!). Ważna będzie tutaj rozmowa – czy to telefoniczna, czy osobista czy też nawet mailowa deklaracja – otrzymajmy deklarację od serwisu, który przyjmuje nasz sprzęt do naprawy – otrzymajmy deklarację, że w przypadku komplikacji zachowa się on odpowiedzialnie… Od deklaracji do realizacji jest też daleka droga ale bądźmy przynajmniej świadomi tego, że dobry serwis to taki, którego misja nie kończy się na zabraniu od nas pieniędzy.

 
 Share on Facebook Share on Twitter Share on Reddit Share on LinkedIn
No Comments  comments 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Protected by WP Anti Spam
Russia